Kolejne etapy pracy maszyny cyfrowej w systemie jak na rysunku 2 można opisać w następujących punktach:
(1) Pobranie danych z urządzenia pomiarowego systemu radionawi- gacji. Porównanie ich z poprzednio odebranymi. Jeżeli różnice między nimi są dopuszczalne przy danej szybkości samolotu zostają one umieszczone w pamięci maszyny na miejscu starych. W przeciwnym przypadku Digitac odrzuca nowe informacje jako fałszywe.
(2) W oparciu o współrzędne poprzedniego położenia samolotu, które znajdują się w pamięci maszyny oraz pobranych z konwertera wielkości określających szybkość względną lotu i jego kierunek zostaje obliczona droga przebyta wzdłuż każdej współrzędnej odpowiedniego przestrzennego układu odniesienia.
(3) Maszyna rozwiązuje odpowiednie układy równań pozwalające z danych systemu radionawigacyjnego wyliczyć położenie samolotu. Następnie przechodzi do porównania otrzymanych w punkcie (3) wyników z analogicznymi wynikami punktu (2). Jeżeli różnice są powyżej dopuszczalnych, odrzucony zostaje wynik otrzymany na podstawie wyliczeń radionawigacyjnych.
(4) Maszyna sprawdza, czy aktualne położenie samolotu pokrywa się z położeniem celu, jeżeli tak, przechodzi do realizowania punktu (5) przytoczonego postępowania. W przeciwnym przypadku, porównując własne położenie z położeniem celu, oblicza konieczną zmianę kursu i szybkości podróżnej samolotu, które przekazuje na konwerter wyjściowy i przechodzi z powrotem do realizacji zadań punktu (1).
(5) Według odpowiednich wzorów maszyna wylicza dane wyjściowe do bombardowania i wysyła na konwerter wyjściowy instrukcję zrzucania bomb. Następnie przechodzi do wypracowania rozkazów zmiany kursu na nowy cel.
Leave a reply