9 września 2015
Posted in Wiedza technicza
Zupełnie inne wymagania stawia się paliwom przeznaczonym do silników Diesla. Zasada jego działania jest inna. Paliwo wstrzykuje się do cylindra, w którym uprzednio sprężono powietrze. Ponieważ to sprężenie jest znaczne, dochodzi bowiem do 35 Atm, powietrze ogrzewa się do wysokiej temperatury, 500-600°C. W tej temperaturze wstrzyknięte paliwo szybko się spala. Wprowadzenie paliwa wyprzedza nieco zakończenie stadium sprężania powietrza, ponieważ zapłon następuje z pewnym opóźnieniem, a nie bezpośrednio po wstrzyknięciu paliwa, bowiem wprowadzenie paliwa trwa jeszcze przez pewien czas po rozpoczęciu spalania. Ciśnienie na skutek spalania wzrasta do 70 Atm. Silniki Diesla dzielą się na trzy grupy: 1) silniki wolnobieżne, o ilości obrotów poniżej 300 na min: 2) silniki średnioobrotowe, o ilości obrotów 300-800 na min: 3) silniki szybkoobrotowe, o ilości obrotów 800-3000 na min. Silniki z głowicą żarową nie są właściwie silnikami Diesla, gdyż pracują one przy znacznie niższych ciśnieniach, wskutek czego temperatura sprężonego powietrza nie wystarcza do spowodowania zapłonu paliwa. Zapłon wywołuje zetknięcie się paliwa z rozżarzoną głowicą.
Read More